Arbejdsprocessen

For at sikre en god kvalitet i vores ydelser laver vi en analyse af opgaven og arbejder struktureret og systematisk i processen

Udgangspunktet er en grundig analyse af udfordringen, opgaven eller problemet. Hvorfor er det en udfordring og for hvem? Vi søger altid en forståelse af baggrunden og for sammenhænge for ofte ”gemmer” en udfordring på andre problemstillinger.

Vi definerer sammen målsætninger og succeskriterier for hvornår opgaven er løst. Vi vurderer mulige løsninger og fastlægger en plan for implementering.

Afslutningsvis evaluerer vi løsninger og processen. Vi arbejder involverende og dialogbaseret og oftest kvalitativt ud fra en konstruktivistisk tilgang.

Sådan arbejder vi:

  1. Opgaven – hvilken opgave, udfordring eller problem står vi overfor, hvorfor er det en udfordring og for hvem?
  2. Målsætninger – hvad vil vi gerne opnå og hvilke succeskriterier kan vi opstille?
  3. Vidensindsamling – hvilken viden har vi brug for og hvordan indsamler vi den?
  4. Analyser hvad fortæller analyserne os?
  5. Løsninger – hvilke løsningsforslag vil vi foreslå og hvilke konsekvenser får de? Hvad karakteriserer den gode løsning?
  6. Implementering – hvordan implementerer vi løsningen?
  7. Evaluering og opfølgning – hvordan er det gået? Har vi nået målet?
  8. Evt. justeringer – skal vi justere løsningen og hvordan?